Umeåsjukhus.

Mycket har hänt dom senaste dagarna..

I söndags så åkte jag in på förlossningen för att kolla upp en grej, men de visade sig att något helt annat var tokigt, hjärtats rytm på våran lilla bebbe.. Läkarna och barnmorskorna på förlossningen i Övik, blev rädd för att bebisen var stresad och de höll på att bli akutkejsarsnitt när hjärtat på bebisen äntligen gick ner till normal frekvens. Vilket ledde till ambulans upp till Umeå istället. När jag väl kommer upp hit till Umeå så åker vi in på förlossningen för att ta några prover på mig, men blir sedan skickad till hjärtavdelningen för att påbörja medicinering, fick 3 doser vid olika tillfällen inprutade direkt i blodet (under denna tid fick jag hela tiden sitta med EKG för att se att min hjärta inte blev påvärkad av detta). Vilket de inte blev, men efter 3 doser så klev vi över på tablettform istället, vilket känns mycket bättre. Äter nu 4 tabletter om dagen, 2 på morgonen och 2 på kvällen. Vi gör 3 CTG kurvor varje dag, och tyvärr så får fortfarande vårat älskade barn fortfarande vissa toppar med höga hjärtfrekvens, men de är betydligt mindre än vad va varit tidigare. Vi har nu flyttat från hjärtavdelningen och befinner nu oss på BB istället. Håller nu tummarna för att vi ska få komma hem till Övik imorgon, eller åtminstonde bli flyttad i Övikssjukhus istället!

Kommentarer
Postat av: kat

Oh hoppas det ordnar sig för er och bebis och att ni får komma hem! Om det blir att liten måste fram så är det ju övik som gäller från och med v. 32 och det har du ju passerat! :-)

2010-04-22 @ 10:52:09
URL: http://katarinaostman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0